welcome

Followers

Monday, May 16, 2011

selamat hari guru - ana ikan bakar petai


ni nak story skit, kisah 16.5.2011 - isnin, actually hari ini adalah sambutan hari guru, aku ucapkan selamat menyambut hari guru kepada semua warga pendidik, jasamu kami kenang sampai bila2, tak terbalas budi baikmu guru.. tak lupa juga, aku ucapkan jutaan terima kasih kepada arwah Cikgu Ibrahim bin Ali, yang telah banyak mengajar aku, dari aku kecil sehingga aku dewasa, dialah guruku, dia lah ayahku.. terima kasih abah.. kenangan waktu bersama2 ke sekolah dengan abah akan terus kekal bersemadi dalam hatiku.. terima kasih tak terhingga dari anakmu yang merinduimu... :(

actully hari ni patutnya keje cam biasa, tapi ari ni aku ambil off, ye la.. sebab ari selasa cuti pulak sempena hari wesak, so.. alang2 trus la cuti dari sabtu sampai selasa, ari ni aku bangun lewat, sekitar kul 1pm baru bangun.. huhuhu.. lama tul aku tido semalam.. then lepas bangun, aku tak kemana2 pun, cuma petang tu je, mak mintak tolong belikan cat utk cat syiling, so lepas asar, aku kuar la pi hardware beli cat, then pi ambil baju melayu eddy, pastu aku pi jalan2 ke cowboy, saja je window shoping.. hehehe.. ada la beberapa barang gak aku beli.. hehehe.. then kul 7pm aku balik umah.. malam tu lak, aku ajak adib kuar makan, kebetulan pulak dia nak pulangkan kamera yg dia pinjam, malam tu, aku ngan adib ajak zaid kuar makan sama2, coz kesian lak dia tinggal sorg2 kat umah..

malam tu, kita org makan kat ana ikan bakar petai kat tanjung lumpur, menu malam tu, ikan siakap masak stim, tomyam seafood, daging masak merah, sayur campur, telur dadar... kenyang sekenyangnya perut aku, sampai sekarang pun masih rasa kenyang lagi.. sebelum makan tu, kita org singgah ke big bundel kt tg.lumpur gak.. adib je yg beli seluar jeans dan beg balas, aku ngan zaid just tgk2 je... lepas makan, aku pun hantarlah budak 2 org tu balik umah.. then aku pun trus lah balik ke umah mak, ingat nak tido kat IS malam ni, sebab esoj cuti kan, tapi malas lak, lagi pun dah janji nak cat syiling, malam tu, aku just buang sarang labah2 kat syiling, esok je la baru cat, skrg dah pukul 4.32am... jap lagi lepas subuh baru tido kot..

k lah.. until next update,.. see ya... :)

No comments: